När sommaren försvinner

Så här i slutet av sommaren, innan hösten riktigt tagit fäste, blir jag rastlös och tycker att jag tappat tid. Sommaren har rullat förbi och jag har glömt att leva. Innan jag vet ordet av är det höst och jag njuter av hela härligheten igen. Vad är det som gör att man blir nipprig av årstidsväxlingar?

Som tur är har jag fotograferat mycket och kan se att jag både varit vid hav och sjöar, på berg och i skogar, haft besök och besökt. Det har varit mycket nedåt de senaste åren, därför är det så skönt att genom bilderna kunna se att min energi faktiskt börjat komma tillbaka till slut. Ännu är den inte lika stark som tidigare, men jag känner glöden långt är inne.

Det är mycket tack vare människorna i min omgivning. Men det krävdes att jag själv började se dem för att jag skulle märka att de faktiskt ville ge mig energi. Och det tog ett tag innan jag över huvud taget orkade titta upp. Det är till att ha tålamod med sig själv.

1 juli 2016 inägan

Kommentera

