Bergslängtan

Min bergslängtan kommer snart få en stor dos tillfredsställelse. Tillsammans med en kompis håller jag på att planera en resa. Vi ska till Härjedalen och fota berg och sova i bilen. Jag hoppas att vi får plats!

Bergen längs min del av Norrlandskusten räcker inte alltid till och då bär det av till vidderna. Jag är ingen van fjällvandrare, men efter att några somrar i rad ha semestrat och gått dagsturer i Jämtlandsfjällen har jag fått mersmak. Kanske blir det en riktig fjällvandring med tält någon gång. Det är mycket att tänka på för att vi ska få plats med allt pick och pack i bilen. Men det viktigaste är nog att klippa tånaglarna och använda väl ingångna skor!

Längtar så att jag håller på att spricka. Visst är den känslan skön? Allt ligger framför en. Och glädje kan man ju dessutom ta ut i förskott. Skulle det gå åt skogen har man ju åtminstone varit glad fram till dess, för tiden får man ju inte tillbaka.

Bild från InstagramBild från 2015. Dörrsvalen med Skäckerfjällen i bakgrunden. Kolåsens fjällhotell var utgångspunkten.

Kommentera

