Det här med att glädjas i förväg

Det var nog en himla tur att jag gjorde det gällande fjällresan. Storm och regn satte stopp för det roliga och trots att helgen inte blev som det var tänkt så fanns det ändå en smula förväntansfullhet kvar sedan tidigare i veckan. Den ligger fortfarande och glöder där inne.

270816-DSC_0026

Som plåster på såren gick vi upp på ett berg i närheten som jag aldrig varit upp på, trots att jag sett det varje gång jag åkt till skola eller jobb ända sedan jag var tretton. Det var ganska kämpigt att ta sig upp, men utsikten över Ljungans dalgång var belöning nog!

270816-DSC_0052

Det var länge sedan jag fotograferade motljusbilder. Men eftersom jag bestämt mig för att bli bättre på att fota så är det bara att bita i det sura äpplet och slänga sig in i uppgiften. Oavsett resultat är det alltid roligt att springa runt med kameran när Rania är med. Härligt att ha någon som delar mitt intresse och som dessutom är mycket duktigare än mig. Det är alltid bra att ha människor att se upp till.

270816-DSC_0037

Vi fikade chocolate chip cookies som Rania bakat inför vår resa och drack kaffe och té. Luften doftade skog och kanske lite höst. Så härligt! Sedan fick vi lov att bege oss neröver berget innan det blev för mörkt att se. Jag lyckades ramla i rullgruset men klarade mig utan större blessyrer.

270816-DSC_0120

Så fick vi se de blånande bergen i alla fall. Även om det inte var sådana med snö på. Här kan man till och med skönja vindkraftverken nere i Hälsingland. Det är framtiden, som Dan brukar säga.

3 thoughts on “Det här med att glädjas i förväg

Kommentera

