Fjortondagarsbilden #3

031016-dsc_0183

Dyker in med en litet foto där jag övat på motljus. Denna bild lägger jag upp med ett tydligt mål: Om ett år vill jag titta tillbaka på den och kunna säga att, oj, vad mycket bättre jag blivit på det här!

Jag tror att mål måste uttalas, dels för att sätta lite press på sig själv, men även för att faktiskt utsätta sig för risken att misslyckas. Mål uppnås inte alltid och när det sker kan vi ta chansen att lära oss gå vidare. Stort som smått.

Jag är i en så härlig skrivperiod just nu, upplever att jag får mina scener att leda dit jag vill, så kvällen kommer att bestå av te och tangentbordsknatter i soffan.

Vad har du för mål? Har du berättat om dem för någon?

2 thoughts on “Fjortondagarsbilden #3

  1. made by mary skriver:

    Vad härligt, jag älskar just motljus! Natur och motljus..och mat! Mina tre passioner när det gäller foto. Tycker du lyckats superbra! Själv har jag massor mål, men uttalar dem mest för mig själv och min kärlek då.

    Liked by 1 person

    • Linnéa skriver:

      Tack så mycket!

      Huvudsaken målen finns där utom en själv, tror jag. Oavsett om man berättat det för en eller tusen personer. De är inte längre fångade i huvudet, kan börja blomstra.

      Gilla

Kommentera

