Fjortondagarsbilden #5

021116-DSC_0015.jpg

Tjosan! Glömde visst bort fjortondagarsbilden i tisdags. Och tur var väl det för igår kom den första snön och jag fick möjligheten att ta den här bilden. Hälsingland levererade, för åh så spännande himmel dagen bjöd på ovan de snöklädda bergen. Fler bilder kommer så småningom.

Här har jag jobbat med att sänka mättnaden och ha kvar så få färger som möjligt samtidigt som det gula i vassen ändå ger bilden en varm och ombonad bädd. Just nu är jag inne i en period då jag vill göra bilderna ganska mjuka och sänker kontrasten. För att få lite stämning jobbar jag med svärtan i stället. Den här bilden är underexponerad ett par steg.

Kommentera

