Fjortondagarsbilden #6

121116-dsc_0149

Ni som följer mig på Instagram har redan sett den här bilden, men oj vad jag är nöjd med den. Vanligtvis brukar jag inte redigera bilderna så mycket men den här var som gjord för lite hårdare tag i Photoshop. Här har jag bland annat lagt till slingor i håret och givit ansiktet lite mer lyster. Modellen är min fina syster Frida.

Jag tycker att porträttfoto är knepigt. Fotografen Irene Rudnyk är däremot riktigt duktig. På hennes YouTube-kanal finns mängder av tutorials och bakom kulisserna-snuttar som jag tagit inspiration av på sistone. Det är bara att tröska vidare för att bli bättre!

Kommentera

